Når religiøse fortællinger bliver sanselige - og noget, som man endda kan smage på - kan lysten til at kommunikere om dem forstærkes. Forløbet her forsøger tværfagligt at kombinere 1) danskfaglige - produktive såvel som receptive - færdigheder med 2) religionsfaglige vidensområder, idet elevernes arbejde tager udgangspunkt i både en række religiøse fortællinger og konkrete råvarer samt smagsoplevelser, som kan knyttes til fortællingerne. Forløbet kan både bruges i dansk, hvor skriveprocesserne på tværs af genrer således kan tage udgangspunkt i og motiveres af religiøse fortællinger - og også i kristendomskundskab, hvor de religionsfaglige vidensområder bliver bearbejdet gennem elevernes aktive skriveprocesser. Alt efter klassetrin kan der bygges på, hvad angår faglige forventninger.
Aktiviteter i forløbet
- Fortolkning
- Fremstilling
- Bibelske fortællinger
- Æbler
- Syndefaldet
- Skriveøvelser
- Smag
- Skriv
- Snak
- Fremlæg