DanskUdskoling Kopiark og PDF Kopiark Hent alt som PDF Aktiviteter i forløbet 1 Introduktion til forløbet og billedanalysen 2 En bid af billedanalysen 3 En bid af kropssproget 4 En bid af opsætningen 5 En bid af det fri 6 En bid af iscenesættelsen 7 En bid af det hele - evaluering Forfattere: Anne Bech | Redaktør: Anne Torpegaard Festersen Vertikale faneblade Aktivitet Den sidste aktivitet er en afsluttende evaluering, som gerne skulle danne grundlag for en fælles samtale i klassen om forløbet. Forhåbentlig kan eleverne sætte ord på, hvordan det har givet dem større indsigt i maleriernes motiver, at de selv skulle iscenesætte motiverne. Aktivitet1Del kopiarket ud og lad eleverne udfylde det individuelt. Sæt gerne god tid af. 2Afslut evalueringen med en fælles snak i klassen. Tag udgangspunkt i elevernes svar. ForberedelseForberedelseEvalueringsarket er udarbejdet af Anne Bech og besvaret af hendes 9. klasse efter forløbets afslutning. Brug evalueringsarket som det, er eller lad dig inspirere og udarbejd selv et ark, der passer lige præcis til din klasse og din vinkling af forløbet. LæringsmålLæringsmålFølgende læringsmål er udarbejdet, så de dækker hele forløbet, og ikke kun den pågældende aktivitet. Fællesmål efter 9. klasse. Kompetenceområde: Fortolkning. "Eleven kan forholde sig til kultur, identitet og sprog gennem systematisk undersøgelse og diskussion af litteratur og andre æstetiske tekster" (Danskfagets "Færdigheds- og vidensmål/fortolkning") Eleverne skal lære: at analysere, fortolke og perspektivere malerier at få et fælles fagligt sprog til billedanalyse at forstå og anvende faglige grundelementer i billedanalyse at forstå at billeder er et spejl af en historisk tid at udføre og anvende faglig læsning i relation til analysearbejdet Derudover skal eleverne i dette forløb vise viden om "sammenhæng mellem situation, kultur og kropssprog" (Danskfagets “Færdigheds-og vidensmål/kommunikation/krop og drama) til at udføre deres færdige iscenesættelser/parafraser af de udvalgte værker.