Kemi1. g2. g3. g Kopiark og PDF Hent alt som PDFGiv din vurdering Aktiviteter i forløbet 1 Introducerende fællesmodul 2 Introduktion til aromastoffer og estere 3 Øvelse: Syntese af estere 4 Opsamling på aromastoffer og farvestoffer i frugt og grøntsager 5 Analyse af farvestoffer i fødevarer 6 Øvelse: Analyse af betanin i rødbede 7 Øvelse: Chlorofylindholdet i spinat 8 Formidling og posters 9 Konvivialitet, fællesmåltid og gruppefremlæggelser Forfattere: Lone Berg | Redaktør: Thomas Brahe Vertikale faneblade Aktivitet Gruppearbejde, hvor der udarbejdes en poster om en frugt eller grøntsag efter eget valg. Gruppen skal fremlægge den i det afsluttende modul. Der skal være fokus på smagen af frugten/grøntsagen. Herunder især aromaen og farven. Aktivitet1Opsamling på øvelsen: ”Chlorofylindholdet i spinat” (fra sidste modul). 2Fremvisning af posters om spinat fra 3 grupper (10 min.). 3Introduktion til gruppearbejde (5 min.). 4Gruppearbejde med udarbejdelse af posters (70 min.). Noter: I skal lave en poster om én frugt eller grøntsag. Frugten eller grøntsagen må ikke være behandlet i detaljer på klassen. Derved kan I ikke vælge jordbær, peberfrugt, rødbede eller spinat. Posteren skal fremvises for de andre grupper i det afsluttende modul fælles for dansk og kemi. 5Om det afsluttende modul (5 min.). Noter: Alle skal medbringe en ret til et fælles tag-selv-bord. Retten kan indeholde den frugt eller grøntsag, I har lavet poster om, det kan være en frugt eller grøntsag I behandler i jeres essay eller en ret med en frugt eller grøntsag, som I har en speciel erindring om eller der har en speciel betydning for jer. ForberedelseForberedelseFor eleverne gælder: Efterbehandlingen til øvelsen "Chlorofylindholdet i spinat" skal laves til modulet.