Tværfaglig Kopiark og PDF Kopiark Hent alt som PDFGiv din vurdering Indhold med samme tema Innovation (5) Aktiviteter i forløbet 1 Introduktion til den innovative proces 2 Brainstorm - hvad skal innoveres? 3 Kirstens Thurs cirkulære proces 4 Efterbearbejdning - kom vi i mål? Forfattere: Kirsten Thur | Redaktør: Anne Torpegaard Festersen Vertikale faneblade Aktivitet I denne aktivitet skal eleverne evaluere og vurdere deres nyfortolkning af klassikeren Gateau Marcel. Gik det, som de havde forventet? Og hvor vellykket er deres nyfortolket version? Aktivitet1Lad eleverne smage på deres nyfortolkede version af retten, og lad dem diskutere resultatet. Brug gerne vurderingsskemaet og gennemgå de opstillede spørgsmål. Du finder vurderingsskemaet her. Hvad skal ændres? Og hvilken betydning har det for smag, tekstur og udseende? Brug gerne KirstenThurs cirkulære proces igen. Skal opskriften ændres? Og hvordan skal den ændres? 2Lad eleverne smage på hinandens retter og lad dem give feedback til hinanden. Anvend 3+3 metoden. Find en feedbackgruppe. Præsenter hver især jeres ret Smag på gruppens ret og forbered feedback til retten, I har smagt ud fra de opstillede kriterier. Anvend 3+3 feedbackmetoden. Metoden går ud på, at man fremhæver 3 gode ting først og dernæst fremhæver 3 ting, der med fordel kunne forbedres. Giv hinanden feedback og reflekter hver især over denne. Overvej evt. følgende. Hvordan kan jeg bruge den givne feedback til at retten endnu bedre? ForberedelseForberedelseForløbet Innovation i køkkenet kan understøtte arbejdet med følgende mål: Eleven kan anvende viden om råvarers køkkentekniske egenskaber til faglig problemløsning og gastronomisk innovation. Eleven kan på grundlag af viden om råvarer til madproduktion vurdere disses kvalitet, sæson og anvendelsesmuligheder. Eleven kan på grundlag af faglig viden og refleksion over praksis bidrage til udvikling og forbedringer gennem dialog og argumentation i samarbejdssituationer. Eleven kan vurdere typiske råvarer ud fra sæson, kvalitet og almindelige anvendelsesmuligheder . Eleven kan anvende grundtilberedningsmetoder til at tilberede retter. Eleven kan på grundlag af faglig viden og refleksion over praksis bidrage til udvikling og forbedringer gennem dialog og argumentation i samarbejdssituationer. Målene er gældende for hele forløbet.